تصویر بهترین انیمیشن های تاریخ جهان
ممنون که نظرتان را به ثبت رساندید

یکی از محبوب ترین رسانه های سرگرمی و هنری در جهان کارتون و انیمیشن است. با این که عموما تفکر مردم بر این است که کارتون ها و انیمیشن ها برای کودکان، نوجوانان و گاها برای جوانان ساخته و تدوین می شوند؛ اما در طول تاریخ بار ها بار ها از زمان پدید آمدن و ساخت انیمیشن ها به صورت حرفه ای شاهد ارائه آثار ارزشمندی و فوق العاده قوی بوده ایم که چهره حیرت را بر صورت بسیاری نمایان کرده و حتی توانسته به غیر از تماشاگران بر روی بسیاری از منتقدین و نقادان تاثیری به سزا و چشمگیری قرار دهد. در این مقاله سعی داریم بر این آثار فاخر و ارزشمند بپردازیم پس با ما همراه باشید و این مقاله جذاب و زیبا را به هیچ عنوان از دست ندهید.

لیست بهترین انیمیشن های دنیا تاکنون

در سال های اخیر انیمیشن هایی مانند  اثر عصر یخبندان، داستان اسباب بازی ها و شرک و… به موفقیت تجاری و هنری قابل توجهی دست یافته اند. در سمت مقابل هم، نباید انیمیشن های شرقی مانند نام تو و مقبره شب تاب ها را نادیده بگیریم. دنیای انیمیشن پر از آثار ارزشمند، زیبا و فراموش نشدنی است. با ما همراه باشید تا جذاب ترین و بهترین انیمیشن های تاریخ را مرور کنیم.

انیمیشن لوکا

انیمیشن لوکا

انیمیشن لوکا که امروزه بسیاری از شما تعریف آن را شنیده اید و شاید بعضا این انیمیشن جذاب را تماشا کرده اید باعث شد اولین تجربه کارگردانی انریکو به یکی از محبوب ترین انیمیشن های تاریخ تبدیل شود. چند سالی می شود کهاستودیو پیکسار توانسته بین ابر قدرت هایی مانند دیزنی و برادران وارنر و… به یکی از محبوب ترین و با کیفیت ترین استودیو ها در ارائه بهترین انیمیشن تاریخ تبدیل شود.

این بار با یک انیمیشن جذاب و جادویی آمد تا دوباره ما را با یکی از بهترین انیمیشن ها مسحور کند. انیمیشن لوکا که شخصیتی ایتالیایی را دارا است در این انیمیشن شخصیت اصلی این بار یک هیولای دریایی کوچک و شجاع است که قصد دارد جهان خارج از آب را کشف کند. این انیمیشن که در سال 2021 اکران شد توانست از سایت IMDB نمره 9 را از 10 که نمره بالایی است را بدست آورد.

انیمیشن شهر اشباح

انیمیشن شهر اشباح

بدون شک استودیو گیبلی یکی از بهترین های دنیا در ساخت انیمیشن های ماندگار است. این استودیو که قبلا هم توانسته ساخت بعضی از ماندگار ترین و مهم ترین انیمیشن های ژاپنی تاریخ را بر عهده بگرید، در این انیمیشن نیز سنگ تمام گذاشت. یکی از بهترین انیمه های این استودیو Spirited Away نام دارد. این اثر به کارگردانی هایائو میازاکی ساخته و پرداخته شد است.

در این داستان که شخصیت اصلی این انیمیشن دختری 10 ساله بازی می کند، پس از اتفاقات عجیب والدین او تبدیل به خوک می شوند و دختر مجبور می شود در مکانی ماوراء طبیعی مشغول کار شود. هر یک از صحنه های این فیلم زیبا و با جزئیات هستند و چه از نظر داستانی و چه از نظر بصری نقطه اوج استودیو گیبلی هستند. Spirited Away را می توان یکی از بهترین انیمیشن های تاریخ سینما دنیا و ژآپن معرفی کرد.

انیمیشن مدفن کرم شب تاپ

انیمیشن مدفن کرم‌ های شب تاب

اگر بخواهیم فهرستی از غم انگیز ترین انیمیشن های تاریخ را فهرست کنیم، قطعا باید مدفن کرم‌ های شب تاب را نیز در نظر بگیریم. این انیمیشن ژاپنی بر اساس داستانی از آکیوکی نوساکا نگارش شده است. مدفن کرم‌ های شب تاب داستان تلخ دو کودک به نام های سیتا و ستسوکو را در ماه های پایانی جنگ جهانی دوم روایت می کند. این اثر توسط استودیو گیبلی و به کارگردانی ایسائو تاکاهاتا ساخته و پرداخته شده است.

بسیاری از منتقدان این انیمیشن را اقدامی ضد جنگ می دانند. کارگردان این اثر را به نمایش وقایع غم انگیز جنگ برای مردم عادی و بی گناه اختصاص داده است. در این فیلم هیچ قهرمان و ابر قهرمان پر آوازه ای ذکر نشده است و جنگ به وحشیانه ترین شکل ممکن به نمایش در آمده است. جنگی که برخاسته از ناتوانی جامعه در انجام مهم ترین وظیفه خود، یعنی حفاظت از مردم خود است. تاکاها اما این را نمی‌ پذیرد و در عوض شخصیت‌ های داستانش را از چشم آدم‌ های منزوی نگاه می کرده است. بدون شک مدفن کرم های شب تاپ یکی از مهم ترین و بر ترین انیمیشن های تاریخ سینما می توان قلمداد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟